Opieka informatyczna firm - kiedy warto zlecić?

Dysfunkcje stron internetowych czy systemów informatycznych to sytuacja, jaka w realiach Internetu zdarza się bardzo często. Dla osób prywatnych stanowią one najwyżej irytującą niedogodność, ale dla sektora e-commerce i pokrewnych – utratę tysięcy transakcji dziennie. Na całe szczęście skorzystanie z usług specjalistów IT pozwoli wyjść z takiej przygody obronną ręką.

Opieka informatyczna firm – metoda na niezakłóconą sprzedaż

Perspektywa awarii hardware czy software to jeszcze nie wszystko. Do tego trzeba dodać istotny fakt: konkurencja nie śpi. Niewiele przedsiębiorstw oferuje usługi czy towary tak unikatowe, by zniechęcony problemami technicznymi klient nie miał możliwości poszukać ich w innym miejscu. Być może nie będzie to dotyczyło wąskiej grupy najbardziej lojalnych kupujących, od dawna wiernych transakcjom z tą konkretną firmą, ale pozostałe osoby z pewnością nie będą się kierowały sentymentem, a własnymi potrzebami.

A zakres dostępnych obecnie w Internecie towarów oznacza jedno – potencjalni klienci zwyczajnie zrealizują te potrzeby u konkurencji. Ten czarny scenariusz to coś, czemu z łatwością mogłaby zaradzić opieka informatyczna firm. To niezastąpiony pakiet usług, dzięki któremu wszelkiego typu awarie zostaną usunięte w najkrótszym możliwym czasie. Co więcej, klienci otrzymają wiarygodną informację, kiedy mogą spodziewać się powrotu strony, a przedsiębiorca – możliwość, by przekuć ten przypadek w okazję do budowania zaufania do swojej marki. Wystarczy, że w ramach listy mailingowej prześle swoim subskrybentom kupon promocyjny z przeprosinami!

Kiedy warto zlecić opiekę informatyczną firm?

Przyznajmy – powtarzające się przypadki tego typu nie wróżą dobrze sieciowemu biznesowi. Na szczęście istnieje sposób, by zaradzić im raz na zawsze. Nie znaczy to, że możemy jednym magicznym ruchem zabezpieczyć swoją stronę, serwer i systemy sprzedażowe przed awariami czy atakami. Możemy jednak z góry stworzyć plan, który ograniczy czas trwania takich sytuacji do minimum. Dlatego właśnie opieka informatyczna firm stanowi rozwiązanie, po które powinien sięgnąć każdy rozważny przedsiębiorca.

Można powiedzieć, że rzetelna obsługa i wsparcie techniczne ze strony specjalistów IT to swego rodzaju polisa ubezpieczeniowa, gwarantująca firmie minimalizację szkód w przypadku nieszczęśliwego zdarzenia. W końcu nie wahamy się przed wykupieniem takiej usługi w przypadku ubezpieczenia mieszkania czy samochodu. Tu stawka jest jeszcze wyższa: szkody związane z utratą klientów, kosztownego sprzętu czy danych wrażliwych niejedną firmę doprowadziły już do bankructwa.

Opieka informatyczna firm – ogromny zakres możliwości

Przyjrzyjmy się zatem konkretom. Jakie rodzaje usług ze strony firmy świadczącej opiekę informatyczną przydadzą się w codziennym funkcjonowaniu sklepu internetowego czy strony ofertowej w Sieci?

Nawet jeżeli skoncentrujemy się jedynie na najpopularniejszych z nich, powstanie z tego naprawdę imponujące zestawienie:

  • wspomniane już reagowanie w przypadku awarii hardware i software w firmie klienta, jak również naprawy serwerów; kompleksowy serwis komputerowy,
  • kontrola funkcjonowania wszystkich aspektów strony i systemów ERP/CRM w czasie rzeczywistym,
  • ulepszenia i modyfikacje w obrębie strony internetowej, listy mailingowej i innych; wdrażanie i testowanie nowych funkcjonalności,
  • regularne tworzenie back-upów wszystkich systemów, strony oraz danych,
  • właściwe zabezpieczanie danych wrażliwych klientów; instalacja i monitoring nowoczesnego oprogramowania antywirusowego i szyfrującego,
  • współpraca z pracownikami przy opanowywaniu umiejętności związanych z oprogramowaniem; szybka reakcja na problemy przy jego obsłudze.

Powyższe przykłady to jedynie kilka pozycji z bogatego portfolio każdego zespołu, który zajmuje się świadczeniem usług opieki informatycznej. Osoby w nim pracujące stanowią grono wysoko wykwalifikowanych specjalistów, którzy bez wątpienia będą w stanie dostosować swoją ofertę do indywidualnych wymagań i realiów funkcjonowania każdej firmy.

Inwestuj w zyski – nie zamykaj drzwi przed klientami!

By podsumować kwestie związane z opieką informatyczną firm, pozwólmy sobie na krótkie ćwiczenie intelektualne. Opisaną na początku artykułu katastrofę informatyczną katastrofę możemy porównać choćby do sytuacji, w której właściciel niewielkiego, stacjonarnego sklepiku na 5 minut przed otwarciem orientuje się, że nastąpiła u niego awaria prądu. Mimo najszczerszych chęci, musi wówczas zamknąć oczekującym klientom drzwi przed nosem, przepraszająco wzruszając ramionami. Być może część z osób, która miała w planie zrobienie u niego zakupów, przyjmie to ze spokojem. Część niestety poczuje się urażona – nie wiedząc o powodach zamknięcia, klienci mimowolnie zinterpretują tę sytuację jako wymierzoną w nich.

Jak skończy się ta historia? podczas, gdy pechowy przedsiębiorca będzie dokładał starań, by znaleźć jak najprędzej elektryka, jego konkurenci na sąsiedniej ulicy zanotują solidny wzrost zysków. Jak widać, inwestycja w stałą współpracę z firmą świadczącą usługi opieki informatycznej przyniesie właścicielowi nie tylko spokój ducha. To także bardzo realne, wielocyfrowe oszczędności, a także mocny sygnał otwartości w kierunku klienta. W tym przypadku nie ma już konieczności zatrudniania etatowego informatyka, nie jesteśmy także zdani na łaskę i niełaskę pierwszego serwisu, który odpowie na nasz sygnał SOS. Wiemy także, że bez względu na okoliczności, nie ucierpi to, co dla firmy liczy się najbardziej – stabilna relacja z klientem.

Artykuł poleca firma Empressia.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here