Jak zainteresować klientów swoją firmą

Prowadzenie firmy nie jest sprawą prostą: poza wykonywaniem zwyczajnych obowiązków zawodowych, które czekałyby nas też gdybyśmy pracowali dla kogoś innego, jako przedsiębiorca musimy zająć się również czynnościami obcami dla zwyczajnych pracowników. Po pierwsze, to na nas spoczywa obowiązek tworzenia i wypełniania dokumentów wymaganych przez wszelkiej maści urzędy: Urząd Skarbowy, Urząd Statystyczny, Zakład Ubezpieczeń Społecznych i im podobne. Wymogów prawnych jest sporo, a to właściciel musi dopilnować, by wszystkie były prawidłowo wypełniane. Po drugie, przedsiębiorca powinien nieustannie zabiegać o nowych klientów i dbać o tych, których już udało mu się pozyskać. Nie jest to jednak łatwe: na rynku już jest tłoczno, i to chyba w każdej branży, a co i rusz powstają nowe firmy oferujące usługi podobne do już istniejących. Jak wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów? Co się sprawdzi, a co jest już przereklamowane?

Tak jak w kontaktach z ludźmi, tak i w odbiorze firm czy instytucji najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Przy pierwszym spotkaniu w ciągu kilku sekund wyrabiamy sobie na temat danej osoby czy przedsiębiorstwa opinię, która może zaważyć na dalszych losach takiej znajomości. W przypadku kontaktu potencjalnego klienta z usługodawcą w dzisiejszych czasach, w dobie komputeryzacji i informatyzacji, owo pierwsze zetknięcie następuje zazwyczaj w Internecie, dlatego też niezwykle istotne jest w jaki sposób nasza firma prezentuje się w sieci.

Kluczem jest dobra nazwa i zapadająca w pamięć reklama. Nazwa powinna być łatwa do zapamiętania, a także do wymówienia i napisania – żadnych długich akronimów, skomplikowanych skrótowców czy wymyślnych językołamaczy! Jeżeli nazwa jest długa lub trudna warto pomyśleć o tym, by w kampanii reklamowej zastąpić ją jakimś hasłem, nawet najprostszym. Chodzi o identyfikację firmy, o to, by klient który potrzebuje lub kiedyś będzie potrzebował usług z zakresu obejmowanego przez nasze przedsiębiorstwo wiedział, że nasze przedsiębiorstwo istnieje i zajmuje się właśnie tym, czym się zajmuje.

Drugą, obok reklamy, rzeczą wpływającą na odbiór firmy przez klienta jest owej firmy strona internetowa. To stamtąd potencjalny klient będzie czerpał wszelkie informacje o tym, czym się dane przedsiębiorstwo zajmuje i jak wykonuje swoją pracę. Projektowanie stron internetowych nie jest sztuką łatwą, choć z pozoru wydaje się nieskomplikowane: ot, trochę tekstu i kilka obrazków, a interfejsów, które pozwoliłyby to wszystko złożyć w całość jest mnóstwo. Nic bardziej mylnego! Dobrze zaprojektowana strona internetowa to dla firmy skarb.

Na stronie internetowej przedsiębiorstwa powinny się znaleźć wszelkie potrzebne klientowi informacje. Pytanie o to, jakie usługi lub towary oferuje dana firma, i jakie są stawki to absolutna podstawa, jednak wiele osób chce wiedzieć więcej: jakie zlecenia firma wcześniej realizowała i czy można zobaczyć ich efekty końcowe, jak przebiega współpraca z firmą, czy i jak można się skontaktować.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here